Stupeň štúdia: 1.
Ročník: 2.
Povinne voliteľný predmet

Cieľom predmetu je oboznámiť študentov s jednotlivými teóriami a prístupmi formovania podnikateľskej etiky a poskytnúť tak základy pre úspešnú aplikáciu získaných poznatkov v podnikovej praxi. V nadväznosti na to umožniť študentom vyvinúť rámec na riešenie etických výziev, ktoré vznikajú v rôznych krajinách a medzi nimi. Obsahom predmetu je zodpovedať otázky úlohy a postavenia etiky a etických noriem v podnikovej praxi. Definuje etický kódex organizácie, etický kódex manažéra, obchodný a diplomatický kódex. Dopĺňa a prehlbuje vedomosti, zručnosti a kompetentnosti študentov o príklady spoločenskej zodpovednosti podnikania. Zároveň umožňuje študentom osvojiť si schopnosť reflektovať a analyzovať získané zručnosti z podnikového hľadiska.

Stručná osnova predmetu

  • Podnikateľská etika a jej vývoj ako akademickej disciplíny.
  • Vymedzenie pojmu podnikateľská etika, eticko-podnikateľská kultúra, podniková kultúra.
  • Funkcie podnikateľskej etiky.
  • Prehľad etických problémov v ekonomike na Slovensku, v strednej a západnej Európe.
  • Etický rozvoj organizácie.
  • Integrácia etiky do podnikovej kultúry.
  • Interkultúrne rozdiely v manažmente organizácií.
  • Spoločenská zodpovednosť podnikania.
  • Etické kódexy organizácií, ich význam, obsah, funkcie a typy.
  • Etický kódex manažéra.
  • Etické dilemy a faktory vplývajúce na ich riešenie.
  • Etický audit.
  • Prezentácia semestrálneho projektu.