Stupeň štúdia: 2.
Ročník: 1. DŠ, 2. EŠ
Povinne voliteľný predmet

Cieľom predmetu je oboznámenie študentov s hlavnými črtami „digitálnej ekonomiky“, ako aj s radom otázok, ktoré s ňou súvisia. Ústrednou otázkou v rámci rôznych tém bude, či sa obchodné postupy a zmluvy v „digitálnej ekonomike“ môžu odchyľovať od efektívneho správania v akých prípadoch môžu byť prospešné alebo škodlivé pre spoločnosť. Budú sa analyzovať aj skutočné prípadové štúdie, ktoré sú špecifické pre digitálne trhy. Najskôr budú študenti študovať ekonomické vlastnosti platforiem a obojstranných trhov, ktoré často vznikajú v digitálnych odvetviach. Po druhé, kurz bude pokrývať aplikácie informačnej ekonomiky na rôzne digitálne sektory. Študenti sa predovšetkým naučia teóriu aukcií, pretože aukcie sa bežne používajú na predaj reklamných služieb a na elektronický obchod. Po tretie, kurz bude pokrývať ekonomiku inovácií, bezpečnosti, súkromia a GDPR, ktoré sú základnou súčasťou „digitálnej ekonomiky“. 

Stručná osnova predmetu

  1. Povaha údajov a zber údajov.
  2. Analýza údajov.
  3. Digitalizácia ekonomiky.
  4. Digitálny tovar a služby.
  5. B2B platformy.
  6. Digitálne trhy.
  7. Mechanizmus budovania dôvery.
  8. Reputácia na internete.
  9. Digitálne podnikanie, stratégia a inovácie.
  10. Business Intelligence.
  11. Úvod do dataminingu.
  12. Metódy dataminingu.
  13. Bezpečnosť, súkromie a GDPR.