Stupeň štúdia: 2.
Ročník: 2.  
Povinný predmet

Cieľom predmetu je dať študentom praktický návod na riešenie problémov a s tým spojené zvyšovanie kvality procesov integrovaným prístupom (kvalita, prostredie, bezpečnosť a informácie) zasahujúcim všetky činnosti organizácie (kultúrou organizácie počnúc a operatívnou úrovňou procedúr končiac).

Stručná osnova predmetu

  • Kanov model. Zásady manažovania kvality.
  • Historické prístupy k manažovaniu kvality.
  • Základné pohľady na kvalitu (klasici kvality – Deming, Juran, Ishikava, Taguchi atď.).
  • Total Quality Management TQM
  • Úvod do Six sigma
  • Proces ako základ manažovania kvality. Dokumentovanie procesov.
  • Zdokonaľovanie procesov
  • Základné nástroje kvality
  • Nové nástroje kvality a QFD,
  • EFQM
  • Benchmarking, CFA. Ekonomika (ne)kvality.
  • Systémy riadenia kvality. Medzinárodné štandardy kvality. Audit.
  • Integrovaný systém manažovania kvality.